tiistai 28. heinäkuuta 2009

Elokuvissa ja haaste.

Eilen käytiin iltanäytöksessä M:n ja kahden kaverin kanssa katsomassa uusin Potter ja tykkäsin elokuvasta, niinkuin olen kaikista aikaisemmistakin tykännyt. Ei ne kirjoja millään muotoa voita, mutta aina elokuvat on päästänä katsomaan. Sain ensimäisen kirjan eli Harry Potter ja viisasten kiven aikoinaan sedältä joululahjaksi ja ihmettelin, että minkä lastenkirjan hän minulle oikein ostaa. Pitkään kirja oli hyllyssä lukemattomana, mutta kun sen viimein avasin lukemista varten, olin aivan myyty. Kirjat tuli aina ahmittua heti niiden julkaisun jälkeen ja kohta taidan aloittaa koko kirjasarjan alusta.

Emme varanneet istumapaikkoja Finnkinosta etukäteen, koska luulimme, että jo elokuvan puolitoista viikkoa leffateatterissa pyörineenä mahtuisimme hyvin elokuvaa katsomaan. Voi kuinka väärässä olimmekaan. Onneksi mentiin ostamaan lippuja melkein 40 minuttia ennen elokuvan alkua, sillä paikkoja oli enää muutama jäljellä ja jouduimme eturiviin istumaan.

Lopuksi vielä haaste, johon Asioita Elämästä Vilma minut haastoi.

1. Pehmeintä maailmassa: Pienet kissan- ja koiranpennut.
2. Liian makeaa: Marenki ja jotkut kakut.
3. Mieluisin ääni: Keväällä lintujen laulu, hyvä musiikki, nauru.
4. Järkyttävin haju: Oksennus, hiki.
5. Himottavan hyvää: Sipsit ja dippi, mansikat, hyvä ruoka yleensäkin.
6. Tuoksuu hyvälle: Kahvi, kesäinen luonto sateen jälkeen, kukat.
7. Oudoin hajumieltymyksesi: No ei taida olla kovin outo, mutta salsa leivän päällä on ihanaa. :)
8. Lapsuusajan hajumuisto: Huulirasvat, jotka tuoksuivat voimakkaasti mansikalle, vaniljalle tai jollekin muulle tuoksulle.
9. Kutittaa: Minua moniasia usein.
10. Riipii korvia: Itku korkealta ja kovaa, aterimien vinguttaminen lautasella, kynsien vetäminen liitutaulua pitkin jne..
11. Etova maku: Lähipizzerian kebab, jota en pistä enää ikinä suuhuni.
12. Pelottava ääni: Rasahdukset, kun on yksin ja pimeässä.
13. Kylmää vai kuumaa: Kuumaa.
14. Iljettää koskea: Raaka liha.
15. Tuntuu hyvältä kädessä: Pehmeät pyyhkeet.

4 kommenttia:

Keke kirjoitti...

Mä muistan ku Harry Potter villitys ilmesty Suomeen. Ihmettelin kans et mitä lastenjuttuja noi on mitä mun kamut hehkutti..kunnes luin ekan kirjan..ja katoin ekan leffan. Mä tykkään ku niissä on niin semmosta...lumoa=) En o mikän superfani..mutta pitäs kyllä käydä kattoo se uusin. JA lukea myös uusimpia kirjoja. Ne vie kyllä ihan mukanaan.

Marge kirjoitti...

Keke: Mä en normaalisti ole mikään hirveä fantasian ystävä, mutta noi kyllä koukutti ja pahasti. :)

vippe kirjoitti...

Mä niin odotan, että pääsisin katsomaan ton Potterin. Veli tosin haukkui sen jo, mutta kai se pitää nähdä ennen kuin muodostaa mielipidettä. Ja pitää varmaan varmuuden vuoksi varata ne liput etukäteen :)

Marge kirjoitti...

vippe: Kannattaa varata liput tosiaan. Ja potterit on kyllä sellaisia, että vaikka joku ei niistä iptäisikään, niin tulee ne silti katsottua. Ja itse olen aina tykännyt :)