maanantai 31. elokuuta 2009

Pieni kirjapläjäys.

Kesän aikana on tullut luettua kirjoja enemmän kuin moniin moniin vuosiin. Lehtiä minulle on aina tullut vaihteleva määrä (Avotakkaa, Plaza kotia, Me Naisia, Elleä, Hot Now:ta...), mutta nyt minulta löytyy kotoa kasa lukemattomia lehtiä, sillä kirjat ovat vieneet mennessään. Tässä muutamia lukemistani kirjoista..


Emily Giffin on chic littiä parhaimmillaan. Rakkauden pudotuspelin luettuani tahdon lukea ehdottomasti muutkin Giffinin kirjat.

Cecelia Ahernin P.S Rakastan sinua oli loistava, mutta teokseen Suoraan sydämestä petyin. Luettava, joo, muttei mikään mukaansa tempaava tarina.
Tykkään Anna-Leena Härkösen tavasta kirjoittaa. Varsinkin Avoimien ovien päivän tarina oli kahlattava läpi nopeasti, mutta Juhannusvieraskin oli lukemisen arvoinen. Ei kuitenkaan kirjailijan lempiteoksia.

Stieg Larssonin Millenium -trilogiaa on kehuttu monessa blogissa ja olen juuri parasta aikaa itsekin lukemassa kirjasarjan ensimmäistä osaa. Jännitystä tarjoava dekkari. Työkaveritkin töissä eilen hämmästellivät, kun ruokatunnilla kaivoin paksun opuksen laukusta esille. En malttanut olla jatkamatta lukemista töissäkään. ;)

Kesällä kirjat ovat olleet aika kevyttä luettavaa, mutta nyt lukujonossa odottaa puhuttelevempiakin kirjoja, kuten Paulo Coelhon Zahir sekä Khaled Hosseinin Tuhat loistavaa aurinkoa. Saa nähdä kuinka kirjojen lukutahti hidastuu taas talvea kohti. Eilen alkoivat jumpat ja olin ensimmäisellä reisi-peppu-vatsa tunnilla. Tänään jatketaan kuntojumpan merkeissä ja huomenna pidän välipäivän, sillä lähdetään ystävän kanssa illalla elokuviin katsomaan Haarautuvan rakkauden talo.

10 kommenttia:

Pisaroita kirjoitti...

Mä haluan jumppaan!!!! 15.päivä rukoilen kyllä lääkäriltä luvan, että pääsen vihdoin ratsastamaan ja kunnon lenkille.

Marge kirjoitti...

Katja: Pian pääset taas liikkumaan! :)

Alma kirjoitti...

Nuo Larssonin kirjat koukuttavat kyllä. Itse luin kaksi ekaa osaa neljässä päivässä Turkin lomalla.:) P.s. Kirjasarja vain paranee loppua kohti..

Marge kirjoitti...

Alma: Minulla on jo mennyt viikko tuossa ensimmäisessä osassa, mut nyt se lähenee jo loppuaan. Puolen välin jälkeen oikeastaan alkoi vasta jännittää mitä tuleman pitää ;)

Miia kirjoitti...

Mulla on kans tuo Cecelia Ahernin kirja lainalla nyt, tykkäsin myöskin siitä ps. minä rakastan sinua-kirjasta. Oon ihan koukuttunut Nora Robertsin kirjoihin, niissä on romantiikkaa ja usein tapahtuu jotain jännääkin :)

Marge kirjoitti...

miiah_: En ole kokskaan lukenus Robertsin kirjoja, mutta pitääpä lukaista!

Riehu kirjoitti...

minä olen lukenut Stieg Larssonin kirjasarjasta kaksi ensimmäistä ja tuo ensimmäinen oli kyllä tosi koukuttava, ahmin läpi parissa päivässä. Anna-Leena Härkösestä olen pitänyt suuresti aina, hänen kolumninsakin ovat välillä oikein ääneen naurattavaa lukemista.

Marge kirjoitti...

Riehu: Minä sain juuri eilen ekan osan Millenium -trilogiaa päätökseen ja uutta putkeen! :)

Linnea kirjoitti...

Voi miten mukavaa, täältäkin löytyi kirja-aiheinen postaus, ja myös täällä suositellaan Emily Griffiniä, pitää siis tosissaan tutustua.

En ole lukenut kyseistä Cecilia Ahrenin kirjaa, mistä mainitsit, mutta luettuna silloin ajat sitten sydänsyrjällään ja nessupaketti vieressä PS. Rakastan Sinua - kirjan, hankin itselleni innoissani muita kirjailijan kirjoja, mutta ne eivät totisesti ole päässeet lähellekään PS. Rakastan Sinua - kirjaa. Harmi!

Marge kirjoitti...

Linnea: Lue ihmeessä Giffiniä. Tosi viihdyttävää luettavaa. :)Ja se P.S Rakastan sinua oli tosiaan niin loistava, että sitten pettyi, kun muut kirjat eivät yltäneetkään samalle tasolle.