torstai 17. heinäkuuta 2008

Ullakon kätköihin.

Viikonloppuna pääsen vanhemmilleni heidän ullakkovarastoaan tonkimaan. Äitini on säästänyt kaikki minun ja sisaruksieni vanhat lelut ja tavarat ja aion mennä pennulle etsimään vanhoja pehmolelujani, peittoa ym. Vanhempieni talo on isäni kotipaikka, joten varastosta löytyy myös kaikkea todella vanhaa isovanhempieni ajoilta asti. Kukaan ei muista ja tiedä mitä kaikkea sinne on laitettu. Monta vuotta äitini on puhunut, että varasto pitäisi käydä läpi, mutta aina se on jäänyt. Paljon turhaa tavaraa joutaisi pois.

Olen huono hyödyntämään kaikkea kunnostettavissa olevaa. En ole ikinä pitänyt käsitöistä saati sitten puutöistä. Yläasteellakin äiti auttoi minua kotona sukkien neulomisessa, jotta sain hyvän numeron. Vanhempiemme varastossa on joitain vanhoja huonekaluja täysin käyttämättömänä, joista saisi kunnostettuna varmasti aivan hyviä huonekaluja, mutta olen liian aikaansaamaton, laiska ja osaamaton niitä alkaakseni huoltamaan ja laittamaan. Toisin kuin vanhempieni kanssa asuva pikkusiskoni. Hän on ottanut käyttöön ainakin yhden pyödän ja hyllykön. Nyt kun minäkin olen pennun lelujen varjolla innostunut ullakkovaraston anteja hyväksi käyttämään, niin aion toteuttaa pienimuotoisen tutkimusmatkan ullakon kätköihin. Minulle sieltä sopisi pienemmän mittapuun löydöt, kuten vaikka kivat astiat. Katsastetaan ensi viikolla tuottiko ullakon penkaus yhtään tulosta.


Ostin tänään mansikoita ja olivat ne hyviä! Syötiin uusia perunoita, fetasalaattia ja kanapihvejä ja jälkkäriksi niitä mansikoina. Nami. Sitten iskikin päänsärky, jota olen tässä potenut. Ärsyttävä ohimolohkon jyskytys. Olen kärsinyt pienestä pitäen migreenistä, mutta onneksi ei tällä kertaa migreeniä. Se harvemmin iskee onneksi nykyään, mutta tavallinen päänsärkykin on tarpeeksi inhottavaa. Silti oli postaus väsättävä ;) Nyt nukkumaan pitkille yöunille ja huomenna vietänkin vapaapäivää, jonka aion viettää ainakin lenkkeillen.

2 kommenttia:

Pisaroita kirjoitti...

Nyt tyttö sinne ullakolle keräämään kaikki aarteet!! nimimerkillä: mummolan vintit ympäri kääntänyt ;D

Marge kirjoitti...

Juu mä teen tutkimusmatkan sinne! ;)